HOE GEBRUIKT U WIFI OP DE SCHEPEN VAN DE HOLLAND AMERICA LINE ?

HOE GEBRUIKT U WIFI OP DE SCHEPEN VAN DE HOLLAND AMERICA LINE ?

MET VERTREK VAN UIT NEDERLAND DE NIEUW STATEN DAM, ROTTERDAM EN ZUIDERDAM VOOR DE ZOMER VAN 2026 EN 2027.MET DE LAAGSTE PRIJS GARANTIE!

IS ER INTERNET TOEGANG AAN BOORD?

Op alle schepen van Holland America Line kun je 24 uur per dag internettoegang via satelliet kopen en gebruiken. Dit kan via ons draadloze netwerk of met de computers in het Explorations Café. Er zijn diverse internetpakketten beschikbaar, zodat je altijd een optie vindt die past bij jouw behoeften. Je kunt verbinding maken met je eigen apparaat (laptop, tablet of smartphone) of gebruikmaken van de aanwezige computers.

Verbinding maken met wifi aan boord
Alle schepen zijn voorzien van draadloze internettoegang. Om verbinding te maken:

Zet je apparaat op vliegtuigmodus.
Zet wifi aan en kies het scheepsnetwerk.
Een pop-up verschijnt automatisch, of navigeer naar internet.hollandamerica.com.
Log in met je hutnummer en geboortedatum (DD/MM/JJJJ).
Kies een beschikbaar of eerder aangeschaft internetpakket.
Beschikbare internetpakketten

 

Surf – Vanaf USD 30,99 per dag

Voor basisgebruik zoals e-mail, nieuws en sociale media. Geen audio-/videogesprekken of streaming.
(Inbegrepen bij het "Have It All"-pakket of los aan te schaffen.)


Premium – Vanaf USD 35,99 per dag
Meer datavolume, geschikt voor audio-/videogesprekken en streaming (waar de dekking dit toelaat).


Stream – Vanaf USD 46,99 per dag
Voor het streamen van films en series via diensten als Netflix, Disney+, Prime en meer.
Let op: Satellietinternet is trager dan internet aan land en kan beïnvloed worden door locatie, weer of andere factoren. Enkele gratis websites zijn beschikbaar via het 'Gratis sites'-portaal.


Explorations Café
Een comfortabele plek aan boord, ondersteund door The New York Times, waar je kunt internetten via aanwezige computers of je eigen apparaat.

IS ER INTERNET TOEGANG AAN BOORD?

MOBIELE TELEFONIE AAN BOORD?

Dankzij een samenwerking met Wireless Maritime Service is het mogelijk om aan boord gebruik te maken van je eigen mobiele telefoon, inclusief bellen, sms’en, e-mail en internet. Zodra het schip in internationale wateren is, maakt je toestel automatisch verbinding met het maritieme netwerk. Je ziet dan bijvoorbeeld "Mobiel op zee", "Schiproaming" of "901-18" in beeld.

Let op: Zorg dat je toestel op roaming is ingesteld.


Voor meer info over mobiele service op zee: www.wmsatsea.com
Bij vragen over tarieven of gebruik neem je contact op met je provider.

 

DE WIFI PRIJZEN ?

Wat is er gebeurd met op minuten gebaseerde wifi-prijzen?
Op minuten gebaseerde tarieven zijn afgeschaft. Op basis van feedback van onze gasten hebben we onze prijsstructuur aangepast: wifi wordt nu aangeboden via content-gebaseerde pakketten, niet langer per minuut of megabyte.

Dit betekent dat je niet meer hoeft te letten op je verbruik. Je kiest gewoon het pakket dat past bij de websites en apps die je wilt gebruiken. Wil je later meer toegang? Dan kun je eenvoudig upgraden via hetzelfde apparaat waarop je verbonden bent met het wifi-netwerk.

 

WAT KOST DE WIFI BIJ ANDERE?

🧾 Samenvatting & tips
Holland America: inhoudelijk laagste tier (Surf) inbegrepen bij specifieke tarieven; hogere pakketten tussen €23–46/dag voor Browsen en Streamen.
Costa: drie pakketten – WhatsApp, Social (€14–€15/dag), onbeperkt Internet onbekende prijs maar marktconform.
MSC & TUI: vergelijkbare model met Browsen (€12–20/dag) en Browse+Stream (~€20); hogere kosten voor extra devices.
Carnival, Royal Caribbean, Norwegian, Princess & Celebrity bieden meerdere niveaus, beginnend vanaf Social/Browsing tot Premium/Streaming, met prijzen variërend van €15–45/dag.
 
✅ Tips om kosten te besparen
Boek vooraf: kortingen tot 20–30% mogelijk bij pre-booking
Multi-device pakken: vaak voordeliger dan losse aansluitingen
Kies het juiste pakketniveau: alleen browsen of social media behoeft vaak aan lagere tarieven
Let op promoties: sommige aanbiedingen bevatten drankenpakketten + wifi bundels

 

WAT IS DAGELIJKS TOEGESTAAN?

Wat is het dagelijks toegestane verbruik per gebruiker?
Dankzij onze content-gebaseerde wifi-abonnementen hoeven gasten zich geen zorgen meer te maken over het verbruik van minuten of megabytes. Je hebt de hele dag toegang tot de websites en apps die binnen je gekozen pakket vallen.

Let op:
Als je een bepaalde dagelijkse gebruikslimiet bereikt, kan de snelheid tijdelijk worden verlaagd. Je behoudt echter altijd toegang tot de inbegrepen diensten van je abonnement.

 

WAAR IS DE WIFI BESCHIKBAAR?

Is wifi betrouwbaar beschikbaar op het hele schip, ook in mijn hut?
Ja, wifi is beschikbaar in alle gastengebieden aan boord van de schepen van Holland America Line – inclusief in je hut of suite.

Holland America Line heeft de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in het verbeteren en uitbreiden van de wifi-dekking, zodat gasten overal aan boord kunnen genieten van stabiele internettoegang, afgestemd op de toenemende digitale behoeften tijdens de reis.

 

MOET IEDEREEN EEN EIGEN WIFI PAKKET?

Moet iedereen in de hut een eigen wifi-abonnement kopen, of kan het gedeeld worden?
Het basis wifi-pakket dat is inbegrepen bij het Have It All-tarief geeft elke gast op de boeking toegang voor één apparaat.

Wil je meerdere apparaten tegelijk gebruiken? Dan kun je aan boord eenvoudig upgraden naar een meerdere-apparatenpakket. Dit doe je via het apparaat waarmee je al verbonden bent.

Let op: bij een abonnement voor meerdere apparaten geldt hetzelfde gekozen pakket (bijv. Surf, Premium of Stream) voor alle apparaten die verbonden zijn.

 

IS DE WIFI KWALITEIT AAN BOORD VERBETERD?

IJa, Holland America Line heeft de afgelopen tijd aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd in de wifi-ervaring aan boord. Dit omvat:

vernieuwde wifi-abonnementen,
verbeterde dekking op het hele schip,
en upgrades aan de netwerkinfrastructuur op onze schepen.
Deze verbeteringen zijn doorgevoerd op basis van feedback van onze gasten, met als doel een betrouwbaardere en prettigere digitale ervaring te bieden dan tijdens eerdere cruises.

 

UPLOAD EN DOWNLOAD

Wat zijn de beschikbare upload- en downloadsnelheden per gebruiker?
We kunnen geen vaste upload- of downloadsnelheden garanderen aan boord. Onze internetverbindingen verlopen via een geavanceerd satellietsysteem, omdat onze schepen vaak in afgelegen maritieme gebieden varen – soms ver van de kust.

Hoewel we gebruikmaken van enkele van de meest moderne satellietsystemen in de cruise-industrie, kunnen de snelheden variëren en worden beïnvloed door factoren zoals:

de locatie van het schip,
weersomstandigheden,
lokale geografie,
beschikbaarheid van satellieten,
en andere technologische verstoringen.
Met andere woorden: de snelheid kan van dag tot dag en van locatie tot locatie verschillen.

 
 

WELKE WIFI IS INBEGREPEN BIJ HET 'HAVE IT ALL TARIEF?

Welke wifi is inbegrepen bij het 'Have It All'-tarief, en kan ik upgraden?
Bij het Have It All-tarief is het Surf wifi-abonnement inbegrepen. Dit pakket biedt toegang tot basistoepassingen zoals e-mail, nieuws en sociale media.

Upgrade opties:

Voor vertrek: In aanmerking komende gasten kunnen vóór de cruise online upgraden naar het Premium- of Stream-pakket tegen een gereduceerd tarief.
Aan boord: Tijdens de reis kun je upgraden naar Premium, Stream, of een abonnement dat meerdere apparaten ondersteunt.
Let op: upgrades gelden voor de resterende duur van de cruise en het is niet mogelijk om het pakket dagelijks te wijzigen.

 

WELKE VAKANTIE CRUISES MET DE HOLLAND AMERICA LINE ZIJN ER VAN UIT NEDERLAND?

Vanuit Rotterdam zijn er een aantal schepen van de Holland America line o.a de Zuiderdam, Rotterdam en Nieuw Statendam. Verder is er in de winter de MSC.

 
 
NIEUW STATENDAM 2026 2027
NIEUW STATENDAM 2026 2027

De nieuwe Pinnacle-klasse van Holland America Line is na de Koningsdam uitgebreid met Nieuw Statendam. 

RESERVEREN CHATBOT: https://captaincruise.net/3TzJsQL 

 
ROTTERDAM 2026 2027
ROTTERDAM 2026 2027

Rotterdam is onderdeel van de Pinnacle-klasse van Holland America Line en staat, net zoals haar zusterschepen, symbool voor een nieuwe topklasse

RESERVEREN CHATBOT: https://captaincruise.net/4lV55qQ 

 
ZUIDERDAM
ZUIDERDAM

De Zuiderdam van Holland America Line biedt een ongelooflijke cruise ervaring en biedt een comfortabele en ruime sfeer voor een ontspannende vakantie.

RESERVEREN CHATBOT: https://captaincruise.net/4nM5qxJ 

 

Untitled design (25) Het Panoramadedek van het cruiseschip de Rotterdam in 360 graden. Open de presentate gebruik de linker muis knop om naar rechts of links te kijken.

Contactinformatie

HET HOOFDKANTOOR VAN CAPTAIN CRUISE IS VERHUISD U BENT NU VAN HARTE WELKOM IN SCHIEDAM
 

Telefoonnummers:

Reisstudio Travel Slide

online

Captain Cruise  NL

Captain Cruise BE

Captain Cruise DE  C&O Travel   

088 5018501

02-8080855

 02406-9993250



U vindt ons op:

Nu in Spijkenisse voor de online inspiratie en het reserverings kantoor is in de Havenstraat 21 3115 HC bel eerst even voor een afspraak dan staat de koffie klaar.

Ik wil u graag als Cruise Guide inspireren voor een cruise vakantie op zee of op een mooie rivier. Ik gebruik hiervoor nieuwe technieken zoals AI, 360 graden en de Vr bril. Het reserveren  gebeurd direct bij Captain Cruise de cruisevakantie specialist Nederland, Belgie en Duitsland

Openingstijden:

Untitled design-High-Quality - 2023-05-19T085414

.Heeft u belangstelling voor mijn foto's ook op uw website te plaatsen dat kan. Stuur een mail en tegen een kleine vergoeding ontvangt u de url of zou een een complete 3D presentatie willen hebben ik maak graag een offerte stuur een mailtje