Hun missie is om op te vallen als de voorkeursportfolio van hotels en resorts in Griekenland die uitstekende service, geweldige locaties, onberispelijke faciliteiten, verfijnd dineren en een breed spectrum aan opties bieden, en zorgen voor een vlekkeloze gastvrijheidservaring voor gasten, en dat alles op een duurzame manier.
Toegewijd aan haar verantwoorde bedrijfsvoering en het doel van duurzame gastvrijheid, presenteert Mitsis Hotels met trots haar nieuwe MVO-programma getiteld 'A story of change'. Het programma is gebaseerd op 5 belangrijke thematische pijlers die een voorbeeld zijn van de waarden en het streven van de Groep om als rolmodel te fungeren voor de ontwikkeling van duurzaam toerisme in het land, waarbij 5% van de jaarlijkse nettowinst wordt bijgedragen aan sociale en filantropische initiatieven.
TOEGEWIJD AAN HUN OMGEVING
Met een opmerkelijke aanwezigheid in heel Griekenland, zijn ze verantwoordelijk om terug te geven aan de gemeenschappen die ons koesteren en we erkennen dat onze vooruitgang verweven is met de welvaart van onze 5 unieke bestemmingen. We versterken lokale gemeenschappen door ons te richten op lokale werving, waarbij we ernaar streven dat 75% van onze werknemers tegen 2025 inwoners van onze bestemmingen zijn, en we ondersteunen de lokale primaire sector door jaarlijks meer dan 15 miljoen euro te verstrekken aan 140 lokale producenten en leveranciers. Ze sponsoren met trots lokale evenementen en ondersteunen lokale bewoners in tijden van crisis door financiële hulp en hulp in natura te bieden aan slachtoffers van aardbevingen, brand en andere rampen op onze bestemmingen. Ze werken ook samen met vooraanstaande ngo's, waaronder onze langdurige partnerschappen met HOPEgenesis, Make-A-Wish Greece en The Ark of the World,
BETOVERD MET ONZE GRIEKSE GESCHIEDENIS
Bij Mitsis Hotels zijn ze betoverd door onze Griekse geschiedenis, maken we optimaal gebruik van hun onberispelijke Griekse essentie en belichamen we de waarden van een trotse Griek: het mediterrane leven, de cultuur en de geschiedenis. Ze streven ernaar traditie tot leven te brengen, de historische plaatsen en monumenten van hun bestemmingen in de kijker te zetten, culturele festivals te sponsoren en de deelname van hun gasten en medewerkers aan te moedigen. Door middel van onze onderscheidende F&B-winkels en ons lokale aankoopbeleid streven we ernaar de lokale gastronomie onder de aandacht te brengen en gasten kennis te laten maken met lokale culinaire smaken. Tegelijkertijd werken we samen met Marketing Greece om de kwalitatieve aspecten van Grieks toerisme te verbeteren en het land te promoten als een aantrekkelijke bestemming.
VERRIJKT DOOR IEDEREEN
Met 4.500 werknemers en 400.000 gasten per jaar streven ze ernaar flexibel te zijn en ons aan te passen aan individuele behoeften en het unieke karakter van elk individu te vieren. Verrijkt door iedereen, streven we ernaar de diversiteit te vergroten, de empowerment van vrouwen te ondersteunen en een inclusieve en gastvrije omgeving voor onze medewerkers en gasten te bevorderen. Ze streven ernaar om het aantal vrouwen in leidinggevende posities de komende jaren te verhogen tot 40% en bieden werknemerszorg door een holistisch uitkeringsprogramma te ontwikkelen voor onze teamleden en hun families.
VERBAASD MET NIEUWE KANSEN
In het licht van een nieuw tijdperk in de toeristenindustrie en altijd proberen ze ons aan te passen aan de mentaliteit van nieuwe generaties, streven we ernaar een leidende kracht van verandering en innovatie te zijn. Ze zetten ons in voor de persoonlijke en professionele ontwikkeling van onze medewerkers en bieden uitgebreide en doorlopende trainingen, workshops en seminars in alle afdelingen. Ze streven ernaar de jonge talenten van onze bestemmingen te ondersteunen door meer dan 100 stagiaires van 17 partneruniversiteiten te verwelkomen en meer dan 15 lokale sportteams en atleten te sponsoren. Ze ondersteunen ook R&D-initiatieven en wetenschappelijke conferenties, waarbij we optreden als een trotse gouden sponsor van GreenTech Challenge, het grootste nationale groene innovatieprogramma voor de promotie van nieuwe ideeën die belangrijke hedendaagse milieu-uitdagingen aanpakken, waaronder het bereiken van duurzaam toerisme.
BEZORGD OVER DE PLANEET
Duurzame ontwikkeling vormt de kern van Mitsis Hotels en ze streven er voortdurend naar om hun impact op het milieu te minimaliseren en de biodiversiteit van onze bestemmingen te beschermen. In het kader van ons milieuprogramma 'LIFE, ons groene project' stellen we doelen om het energie- en waterverbruik te minimaliseren en organiseren we een reeks milieu-initiatieven, waaronder strandschoonmaak en het planten van bomen, met deelname van onze medewerkers en gasten. Onze restaurants met een Grieks thema bieden gerechten zonder ecologische voetafdruk, gemaakt met biologische ingrediënten van lokale producenten en zonder afval tijdens de bereiding. We werken ook samen met WWF Griekenland voor de programma's 'Adopt a Beach' en 'Hotel Kitchen', respectievelijk voor de bescherming van kustgebieden en de vermindering van voedselverspilling.
Voor onze voortdurende inspanningen op het gebied van duurzaamheid worden we erkend met een reeks prijzen en certificeringen voor al onze hotels, waaronder Bike Friendly, Blue Flag, Green Key, ISO en Travelife Gold, samen met onze onderscheiding in de 'Most Sustainable Companies in Greece' voor 2022. Mitsis Hotels publiceert ook haar jaarlijkse CSR-rapport dat de som van de sociale bijdrage en milieupraktijken van de Groep bevat.